Mobilisti Oy – Tilaus- ja palautusehdot

Julkaisupäivä: 1.7.2025
Verkkosivusto: https://kauppa.mobilisti.fi
Rekisterinpitäjä / Kauppias: Mobilisti Oy, Y-tunnus 2396607–8
Osoite: Rinnenmäentie 40–1, 07150 Laukkoski
Sähköposti: satu.myllys@mobilisti.fi


1. Yleistä

Mobilistin verkkokauppa on Mobilisti Oy:n ylläpitämä kauppapaikka, jossa myydään lehtiä, erikoisjulkaisuja, fanituotteita, lehti- ja digilehtitilauksia sekä muita oheistuotteita yksityishenkilöille ja yrityksille Suomessa.

Nämä ehdot koskevat kaikkia verkkokaupan tilauksia ja toimituksia. Tekemällä tilauksen hyväksyt nämä ehdot.


2. Tilaukset ja maksaminen

Tilaukset tehdään verkkokaupan kautta. Saat vahvistuksen sähköpostiisi, kun tilaus on vastaanotettu.

Digipalvelun käyttöoikeus on henkilökohtainen ja edellyttää rekisteröitymistä Oma Mobilisti -palveluun. Käyttöoikeutta ei saa luovuttaa kolmansille osapuolille.

Digitilausten laskutus tapahtuu automaattisesti asiakkaan antamalta maksukortilta. Kortin tiedot tallentuvat turvallisesti maksupalveluntarjoajan järjestelmään (esim. Paytrail/Stripe), eikä Mobilisti Oy käsittele tai tallenna maksukorttitietoja. Laskutus jatkuu automaattisesti, kunnes asiakas irtisanoo tilauksen.

Verkkokaupassa käytettävät maksutavat:

  • Maksukortit (Visa, Mastercard)
  • Lasku tai osamaksu (Stripe/Paytrail)

Maksut välitetään turvallisesti maksupalvelukumppaniemme kautta. Mobilisti Oy ei tallenna maksukorttitietoja.


3. Hinnat ja toimitus

Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron. ALV on joko 0 % (matkat), 10 % (lehdet ja digilehtitilaukset) tai 25,5 % (muut tuotteet ja lähetyskulut). Toimitus sisältyy aina tuotteen hintaan, ellei toisin mainita.

Postitettavat tuotteet toimitetaan pääsääntöisesti Postin pikkupakettina tai vastaavalla toimitustavalla. Toimitusaika on tyypillisesti 5–9 arkipäivää.

Digitilausten toimitus tapahtuu sähköisesti kirjautumalla Oma Mobilisti -palveluun. Digisisältö ja digilehtien arkisto ovat käytettävissä heti tilauksen jälkeen kirjautumalla palveluun, jolloin tuotteiden lukuoikeus aktivoituu.

Kaikki digitilaukset ovat jatkuvia. Tilaus jatkuu automaattisesti tilausjakson päätyttyä nykyisen hinnaston mukaisesti, ellei asiakas irtisano tilausta ennen seuraavan laskutuskauden alkua. Asiakkaalle ilmoitetaan mahdollisista hinnanmuutoksista ennakkoon samalla tavalla kuin muissa jatkuvissa aikakauslehtitilauksissa.


4. Peruuttamisoikeus ja palautukset

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruutusoikeus tuotteen vastaanottamisesta alkaen. Peruutusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Palauttaaksesi tuotteen, ota ensin yhteyttä sähköpostitse:
satu.myllys@mobilisti.fi

Palautusohjeet ja palautusosoite lähetetään sinulle sähköpostitse.

Kuluttajalla on 14 päivän peruuttamisoikeus myös digisisältöihin, ellei niiden käyttö ole jo alkanut. Kun asiakas kirjautuu palveluun tilauksen jälkeen, hän luopuu peruutusoikeudestaan.


5. Ei palautettavat tuotteet

Seuraavia tuotteita ei voida palauttaa:

  • Ladattavat digitaaliset tuotteet (esim. digilehdet)
  • Lahjakortit
  • Avatut CD-, DVD- tai muut sinetöidyt tuotteet
  • Tuotteet, joita on käytetty, vaurioitettu tai joista puuttuu osia syistä, jotka eivät johdu meistä
  • Tuotteet, jotka on räätälöity asiakkaan toiveiden mukaisesti (esim. painotuotteet tilauksesta)

6. Palautuksen kulut ja hyvitys

Palautuksen postikulut ovat asiakkaan vastuulla, ellei kyseessä ole virheellinen tai vahingoittunut tuote. Palautuskulu vähennetään palautettavasta summasta.

Kun palautus on vastaanotettu ja tarkistettu, saat sähköpostitse vahvistuksen hyvityksestäsi.
Hyvitys tehdään samalle maksutavalle, jota käytit alkuperäisessä ostossa.

Käsittelemme palautukset yleensä 7–14 päivän kuluessa palautuksen vastaanotosta.

Huomioithan, että matkoja koskevat niiden omat palautus- ja peruutusehdot, jotka on kerrottu matkan kuvauksessa tuotesivulla.


7. Vaihdot ja vialliset tuotteet

Jos tuote on viallinen, vahingoittunut toimituksessa tai väärä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen palautusta. Korvaamme tuotteen vastaavalla tai sovimme hyvityksestä.

Jos tarvitset vaihtotuotteen, lähetä sähköposti osoitteeseen satu.myllys@mobilisti.fi ja ilmoita tilausnumero sekä tuotekuvaus.


8. Alennustuotteet ja tilaajalahjat

Alennustuotteita ei pääsääntöisesti hyvitetä, ellei tuote ole virheellinen.

Tilaajalahjoilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta.


9. Toimitusvirheet ja reklamaatiot

Jos lähetyksestä puuttuu tuotteita tai se on vaurioitunut kuljetuksessa, ilmoita asiasta viipymättä – viimeistään 7 päivän kuluessa vastaanotosta.

Lähetä viesti osoitteeseen satu.myllys@mobilisti.fi, liitä mukaan kuva vauriosta tai virheestä sekä tilausnumero.


10. Lahjat ja lahjakortit

Jos tuote on merkitty lahjaksi ja lähetetty suoraan sinulle, saat palautuksen yhteydessä lahjakortin tuotteen arvosta.

Jos lahjan ostaja on saanut tilauksen itse ja toimittanut sen sinulle myöhemmin, hyvitys tehdään lahjan ostajalle.


11. Palautusosoite

Mobilisti Oy
Rinnenmäentie 40–1
07150 Laukkoski


12. Vastuunrajoitus

Mobilisti Oy ei vastaa toimitusten viivästymisestä, joka johtuu ylivoimaisesta esteestä (force majeure). Mobilisti ei myöskään vastaa epäsuorista vahingoista, kuten saamatta jääneistä voitoista.

Mobilisti Oy ei vastaa digipalvelun tilapäisistä katkoista, teknisistä häiriöistä tai kolmansien osapuolien aiheuttamista ongelmista.


13. Muutokset ehtoihin

Pidätämme oikeuden muuttaa näitä tilaus- ja palautusehtoja.

Tarkista aina ajantasaiset ehdot ennen tilausta.


14. Apua ja yhteystiedot

Jos sinulla on kysyttävää tilauksista, palautuksista tai hyvityksistä, otathan yhteyttä:
satu.myllys@mobilisti.fi
050 597 7565


🚗 Mobilistin joukossa et koskaan aja yksin.